2012. máj. 7.

Anyák napja

A szeretet a legfontosabb dolog ezen a világon. S ezt az érzést mint gyermek tapasztalhatjuk meg legelőször édesanyánk óvó karjaiban, ölelésében, ránk tekintő szeme meleg mosolyában.
Már akinek megadatik.
Keményszivű, távolságtartó anyám közelében nem élhettem át, nem tudom, milyen lehet. Irigység van bennem.
Ha valakitől elveszi a sors az édesanyát, az nagyon szormorú...de az enyém ott volt mellettem...csak nem tudott szeretni...vagy nem tudta kimutatni.

Évtizedeken át küzdöttem, hogy másképp tudjak anya lenni, mint amit megtapasztaltam, amilyen példa állt előttem. Hiába tudtam, mi hiányzott nekem gyermekként, mi volt kegyetlenül fájdalmas, alig-alig voltam képes megvalósítani kezdetben. Mindent megadtam - legjobb tudásom szerint. Az otthon nyugalmát, tisztaságát, békéjét, ételt, rendszert, ritmust, jóra nevelést, taníttatást, jókedvet, de a gyengédséget, szeretetet, ami mélyen bennem betöltötte teljes valómat, nem tudtam ölelgetés, simogatás, anyai csók formájában fizikailag is átadni: mert nekem sem volt benne részem. Érthetetlenül kényelmetlen érzést, taszítást okozott egy ölelés is. A fizikai kontaktust kerülöm ma is a gyermekeimmel. A legkisebb, a negyedik fiam az, akit már meg tudok ölelni...és harminckét éve váltam anyává először.
Viszont büszke és boldog vagyok. Mert tudják, hogy szeretem őket. Mind a négy gyermekem komplikált, hatalmas küzdelmekkel, tragédiákkal tűzdelt sorsot hozott magával. Szenvedéseik súlya alatt én is roskadozom, de tudják, nincs az a teher, amit meg ne oszthatnának velem. Olyan lelki, szellemi, érzelmi támaszt, hátteret lelnek nálam, amivel ölelés nélkül is megszolgálom, az ANYA címet.

Anyám kitaszítottként, szeretetlenül, támogatás nélkül, szinte az utcán nőtt fel. Én családban ugyan, de rideg, nagyon szigorú környezetben. Az én gyerekeim nélkülözések között, ölelés nélkül, de óvó szeretettel körülvéve, támogatva. Nagyon remélem, hogy ezt a javuló tendenciát folytatva, ők már saját gyermekeiket öleléssel is erősítik. Az ölelés nagyon szép. Szavak nélkül, mindent ki lehet fejezni vele.
Anyák napja alkalmából szívem minden szeretetével köszönöm a gyermekeimnek, hogy még meg nem született lélekként, anyának engem választottak, s a feltétel nélküli szeretetre megtanítottak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése