2011. júl. 23.

Vagyok, aki vagyok

Van testem, de én nem a testem vagyok.
A testem lehet éppen az egészség, vagy a betegség
Különböző állapotaiban, lehet pihent, vagy fáradt,
de semmiképpen sem a valós Énem.
A testem a megtapasztalás értékes eszköze:
Gondozom, jó egészségben tartom,
De mégsem én magam vagyok a testem.
Van testem, de én nem a testem vagyok.


Vannak érzelmeim, de én nem az érzelmeim vagyok.
Végtelen sok, egymásnak ellentmondó, változó
Érzésem van, de mégis tudom, hogy én mindig Én maradok.
Én magam, a remény és a kétségbeesés idején is, örömben,
Vagy fájdalomban, ingerültségben vagy nyugalomban.
Minthogy képes vagyok megfigyelni, megérteni vagy/és
Megitélni az érzéseimet, és aztán egyre inkább
Uralni, irányitani és használni őket, az is
Nyilvánvaló, hogy az érzelmeim nem én vagyok.

Vannak érzelmeim, de én nem az érzelmeim vagyok.
Ők is változóak és egymásnak ellentmondóak,
A vonzódás és taszitás váltakozásában.
Vannak vágyaim, de én nem a vágyaim vagyok.

Van intellektusom, de én nem az intellektusom vagyok.
Az intellektusom többé-kevésbé fejlett és aktiv:
Fegyelmezetlen, de tanulékony - ez az a szervem, amellyel
Megismerhetem mind a külvilágot, mind a saját
Belső világomat, de ez sem én vagyok.
Van intellektusom, de én nem az intellektusom vagyok.

Én vagyok a központja a tiszta tudatnak,
Képes vagyok arra, hogy
Mestere, irányitója és használója legyek mind
A lelki folyamataimnak, mind fizikai testemnek.
Én az állandó, változatlan Én vagyok.

(Roberto Assagioli)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése